10 TIPS die van jouw social media zeker
een succes zullen maken

Vandaag de dag pak je met je jaarverslag niet meer enkel uit op papier, maar ook online. Spijtig genoeg degraderen veel ondernemingen nog steeds hun jaarverslag tot een saai geschreven en moeilijk te lezen pdf, diep verborgen op hun website. Tijd dat daar verandering in komt. Lees snel verder en ontdek hoe jij de jaarverslagen van je onderneming tot een hoger niveau tilt.

1. Er bestaat niet zoiets als ‘het ideale budget’ wanneer het aankomt op adverteren.

Een budget is voor elke onderneming verschillend. Het is afhankelijk van het budget dat je bereid bent nu uit te geven, wat kun je je veroorloven? Het is afhankelijk van de doelen die je stelt en of je al vaker geadverteerd hebt.

2. "Ik heb niets interessants te vertellen"

FALSE! Mensen zijn geïnteresseerd in jouw verhaal. Iedereen heeft namelijk wel iets te vertellen. Jij hebt een bedrijf of organisatie en alleen daarmee al help je mensen vooruit. Dat is het toch waard om te delen met de wereld? En als daar dan meteen ook wat nieuwe klanten uit voortkomen, dan is dat toch mooi meegenomen? Haal inspiratie uit jezelf en uit je omgeving.

3. Hashtags boosten je bereik

Hashtags worden vandaag de dag nog steeds heel zwaar onderschat door heel wat ondernemers. Het zijn kleine pareltjes die het bereik van je post ENORM kunnen boosten. Heel veel mensen zoeken vandaag de dag nog op hashtags. Zorg steeds dat je een hashtagonderzoek verricht en je focust op relevante hashtags voor jouw doelgroep. Vermijd onnodige, vaak té grote, Engelstalige hashtags, wanneer je doelgroep hoofdzakelijk Nederlandstalig is.

4. Leg je doelen correct vast!

Het klinkt misschien simpel: maar het vastleggen van de juiste doelen, zowel bij adverteren als bij social media management is van cruciaal belang! We zien het nog maar al te vaak fout gaan…

5. Verwijder je volgers

WABLIEF? Is het niet de bedoeling om net zoveel mogelijk volgers te hebben? Ja en nee. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk kwalitatieve volgers te hebben. Je bent niets met fake-accounts en volgers die heel ver afliggen van jouw ideale doelgroep. Het is belangrijk voor het succes van jouw contentinspanningen dat de doelgroep bereid is interactie aan te gaan met je posts. Als er een heel deel van die ‘slechte’ volgers je posts zien, maar geen interactie ondernemen, dan is de kans groot dat je content niet eens tot bij je kwalitatieve klanten geraakt. En dat vinden wij enorm spijtig. Zorg dat je content steeds bij je ideale klant komt.

6. Volg een contentkalender

Veel ondernemers of KMO’s zien social media vaak als een verplichting en iets wat ze MOETEN doen en dan ook nog moeten onthouden wat ze best wanneer kunnen posten. Een contentkalender kan je heel wat moeite besparen. De meeste content kun je namelijk plannen.

7. Post stories met interactiemogelijkheden

Het posten van stories die een soort van interactie bevatten, geven aan Instagram een seintje dat je interactief bezig bent met je doelgroep. Poll, vragen, sliders of een quiz, je kunt allerlei verschillende interacties uitlokken bij je doelgroep die bijdragen aan het succes van je account.

8. Teletekst 888 op je video’s

De boomers onder ons kennen het nog wel: Met Teletekst 888 zette je de ondertiteling aan bij een televisieprogramma. Maar wist je dat meer dan 80% van de gebruikers een video op social media ZONDER geluid bekijkt? Zorg dus ook dat je video’s ondertitels bevatten. Dat is daarnaast ook een mooie manier om je content toegankelijker te maken voor doven of slechthorenden.

9. Recycleer je content

Kijk eens of je je content van op Instagram niet kunt hergebruiken op Facebook. Of bekijk of het niet mogelijk is een review van je klanten om te zetten in een leuke Instagrampost.

10. Besef dat volgers niet direct ‘klanten’ betekenen. En dat moet ook niet.

Niet alle nieuwe volgers zullen nieuwe klanten worden, maar het doel moet wel steeds zijn om de ideale klanten als volgers aan te trekken. Je wil ze namelijk verder helpen met jouw bedrijf en de content die je aanbiedt.

Blijft dit voor jou toch nog allemaal een beetje #TooMuch? Geef ons een seintje.

Wij helpen je met alle plezier op weg. Contacteer ons en dan plannen we samen een kort gespek in om jouw online kanalen te bespreken en te bekijken wat wij voot jou kunnen betekenen.