Omygod Fotografie En Animatie En Video Beeld 1

Hoe Instagram’s nieuwste update het bereik van jouw bedrijf zal beïnvloeden.

Misschien heb je het al gehoord, misschien ook niet. Maar de nieuwste update van Instagram is er. Je zal binnenkort kunnen kiezen hoe jij je tijdlijn wil zien. Op die manier wil Instagram ervoor zorgen dat jij alleen bepaalt hoe jouw eigen tijdlijn eruit ziet. Er zullen 3 verschillende contentstructuren komen waaruit je kunt kiezen: Home, Following en Favourite. Deze nieuwe manier van weergaven geeft de gebruiker veel meer invloed op de inhoud die hij wil zien, wat jou als bedrijf minder afhankelijk maakt van het ondoordringbare maar allesomvattende algoritme. Maar hoe speel je nu als bedrijf zo goed mogelijk in op die allernieuwste update van Instagram?

Allereerst hebben we de 'Home-tijdlijn'. Daarop zal de gebruiker nu meer posts te zien krijgen van accounts die ze niet volgen, maar die wel sterk overeenkomen met hun interesses. Op die manier stelt Insatgram de gebruiker in staat meer accounts te ontdekken die over hun interesses.

De volgende optie is om je feed in te stellen op 'Favourites-feed'. In die weergave zullen gebruikers enkel nog berichten te zien krijgen van profielen die zij hebben gemarkeerd als favoriet. Vaak zullen daar hun familieleden, vrienden en favoriete influencers bijzitten, maar als bedrijf zul je eruit moeten springen om als favoriet op de tijdlijn van je doelgroep te komen.

Ten slotte hebben we de 'following-feed' waarop we - eindelijk - terug alle berichten in chronologische volgorde kunnen zien. Van alle accounts die de gebruiker volgt - waaronder hopelijk jouw bedrijf - zal hij de berichten opnieuw in chronologische volgorde te zien krijgen. Posten op nét het juiste moment, dat zal een zeer belangrijke rol spelen.

Paniek... Hoe speel ik daar als bedrijf op in?

Je hoort het dus al. Als bedrijf is het belangrijker dan ooit om je doelgroep écht te kennen. Wat interesseert hen? Waar zijn ze naar op zoek? Wat verwachten ze van jouw account en wanneer zijn ze het meest actief? Enkel en alleen door te blijven investeren in relevante content die overeenstemt met de noden van jouw doelgroep zal je succes op Instagram kunnen groeien.

Wanneer is het zover?

Wel, bij de meesten onder ons is hij er al. Wij schatten dat tegen het einde van 2022 alle accounts over deze functie zullen beschikken. Mocht je het nog niet doen, dan heb je dus nog even om al je zaken op orde te krijgen, je doelgroep te leren kennen en een strategie uit te werken.